Saker en gravid längtar efter

Nu när graviditeten så småningom börjar närma sig sitt slut har jag börjat tänka på vad som jag mest längtar efter att få göra då bebisen kommit ut och jag inte är gravid längre. Tänkte jag skulle lista några av dessa saker:
Sova på mage
Ojojoj vad jag längtar tills jag får ligga/sova på mage igen, det ska bli så otroligt skönt. Jag sover mycket på mage annars, så att inte ha kunnat göra det nu på väldigt länge, känns lite jobbigt. Så det kommer jag nog att njuta av sen när bebisen kommit ut. Dessutom är det ju annars också ganska jobbigt när man ska sova med den här stora magen, bara att svänga på sig är ju ett helt projekt i sig, haha. 
Äta lakrits och salmiak
När man är gravid ska man helst inte äta så mycket lakrits och salmiak. Jaa ni kan ju gissa vad jag varit mest sugen på under hela graviditeten? Salmiak och lakrits såklart. Oj vad jag ska äta av dessa när bebisen kommit ut. Nog har jag smakat några bitar nu som då, men har nog ändå försökt undvika det så mycket som möjligt. 
Röra på mig normalt
Att inte känna sig stor och tung, att kunna röra sig normal och ta raska promenader är något jag längtar efter. Speciellt nu den senaste tiden har det börjat kännas väldigt tungt att bära på den här magen och alla extrakilon man har på sig. Så det ska verkligen bli skönt att få bort en stor del av extravikten och kunna röra sig normal igen. 
Använda normala kläder
Den senaste tiden har jag typ bara haft några plagg att välja mellan, så det ska verkligen bli skönt att sen så småningom ha mer och mer kläder att välja mellan. Nu har jag ju liksom inte använt normala jeans på typ 30 veckor, eftersom jag började använda gravidjeans rätt så tidigt. Det kommer nog säkert ta ett tag innan jag kan använda de vanliga jeansen igen, men oj vad jag längtar efter det (säger en som annars brukar tycka att jeans är obekvämt, haha)! Dessutom har jag endast ett par gravidjeans som går på mig för tillfället, så det ska i alla fall bli skönt att kunna använda de andra paren i början och ha lite att välja mellan. 
 Att inte vara svullen
Den senaste tiden har hela jag varit väldigt svullen. Det som jag mest märkt av själv är händerna och benen/fötterna, men nog har resten av kroppen varit svullen också. Även ansiktet. Så det ska bli skönt sen när svullnaden så småningom går över och man kan börja känna sig normal igen. 
För övrigt är jag så himla glad över att jag mått så bra under hela graviditeten, så dessa saker är ju bara småsaker egentligen. Jag har inte haft några större problem under graviditeten, förutom nu mot slutet när jag varit väldigt svullen. Det finns ju såna som mår dåligt i nio månader också, så jag är nog väldigt glad över att jag mått så bra. Dessutom har jag inte haft några förvärkar eller foglossning, vilket många också tycks ha. Nu är det bara att hoppas på att den sista tiden går lika bra och att förlossningen också går bra. Det närmar sig slutet av denna graviditet och början på något helt nytt ♥
Kommentera inlägget här: