Hemmagjord tonfiskbagel

Jag bara älskar Arnolds tonfiskbagels, dom är så himla goda! Dock tycker jag att dom är väldigt dyra och vill väldigt sällan sätta ner så mycket pengar på att köpa en bagel. Dessutom är det ju rätt jobbigt att fara via stan om man inte har något annat ärende dit, vilken jag inte så ofta har. Så när jag för ett tag sedan fick syn på nästan samma bagelbröd i Lidl var jag bara tvungen att köpa hem ingredienserna och testa göra en likadan tonfiskbagel själv. Alltså OJ så gott det blev! Behöver nog aldrig mera sätta pengar på en tonfiskbagel på Arnolds igen, för den jag gjorde hemma blev minst lika god, om inte snäppet godare. Dessutom med en kopp varm kakao till blev det bara ännu bättre. Mumms, mumms, mumms säger jag bara!
Som fyllning hade jag alltså philadelphiaost, tonfiskröra (tonfisk, cremé fraiche, salt och peppar), isbergssallad och gurkskivor. Brödet handlade jag som sagt på Lidl. 
 
Kommentera inlägget här: