Inflyttningsveckan

Oj vilken vecka! Vi har spenderat vår första semestervecka med att flytta från vår lilla lägenhet i stan till ett underbart hus ute på landet. Innan det firade vi midsommar i Kristinestad, med det får vi ta i ett annat inlägg. 
Det har blivit långa dagar, sena kvällar och dagarna har bara rusat iväg. Vi har haft gäster nästan hela tiden, firat min födelsedag i nya huset (blev 24 år i torsdags), städat, packat upp men samtidigt också försökt ta det lungt emellanåt. De sista dagarna i lägenheten och första dagarna i huset var nog de tyngsta, eftersom man knappt hann sitta ner. Men vi har kommit en god väg och behöver inte stressa mera, så det är skönt. Nu får vi bara njuta av vårt fina hus och av att bo på landet. Sen får vi så småningom börja se vad som behöver köpas till vårt nya hus. Jag tror nog att vi kommer att trivas riktigt bra i det här huset och det är så skönt att äntligen får bo på landet igen.
Imorgon är det tillbaka till vardagen som gäller. Då blir det jobb i två veckor, och sen semester i två veckor igen. Så skönt att ha en till semester att se framemot. Dessutom har jag ju ännu en semestervecka efter det att ta ut, bara jag kunde bestämma mig när jag ska ta den. Nu hinner jag inte skriva mera, så jag får vel ta och skriva mera en annan gång. Ha det så bra!
 
Kommentera inlägget här: