FODMAP vecka 1

Nu har jag hållit på med FODMAP-dieten i en hel vecka. Jag har faktist inte haft ont i magen nästan alls förutom en dag, då kom jag fram till en sak som jag är känslig mot. De övriga dagarna drack jag grönt te på kaffepauserna på jobbet, den dagen jag hade ont i magen drack jag svart te på kaffepausen på morgonen. Fick ont i magen genast efter kaffepausen och hade ont resten av dagen, så svart te är nog inget för min mage. Jag har ofta funderat på varför jag fått så ont i magen när vi varit på kalas eller bara på kaffe till någon. Oftast har jag ju dessa gånger druckit just svart te, så det är nog en av orsakerna till att jag fått så ont i magen. Skönt att man kommer på något man kan undvika i alla fall. Nu är det bara att fortsätta och så småningom börja testa olika produkter, en i taget, för att komma fram till vad jag kan äta och vad ja ska undvika. 
Jag har samtidigt tänkt att jag ska vara utan godis och andra sötsaker hela januari, sen ska jag försöka fortsätta med att ha en dag i veckan då jag får äta något gott. Nu har jag såklart varit godissugen hela veckan, men förhoppningsvis börjar det bli bättre nu så småningom när det ändå gått en vecka. Har mumsat i mig frukt och frysta bär hela veckan istället, så det går också bra så länge man har av dem i frysen. 
 
 
 
Kommentera inlägget här: