Att hitta rätt

I lördags när jag var på jobbet började jag tänka på en sak. Jag hade absolut inget emot att jobba på en lördag.
Tidigare när jag till exempel jobbat i affär har jag alltid tänkt att jag aldrig mera vill ha ett arbete som innebär helgarbete. ALDRIG. Men när man vet att det bara handlar om en viss tid och att man själv får bestämma när man arbetar, så länge man får abetet gjort, så är det en helt annan sak. Dessutom går det hur bra som helst att arbeta på en lördag då man verkligen trivs med det man gör. Det var det jag började tänka på i lördags... hur himla bra jag trivs på mitt arbete. Jag trodde aldrig att jag skulle hitta en sån bra arbetsplats som jag har hittat och jag visste knappt att man kunde trivas så bra på en arbetsplats som jag faktist gör innan jag hittade den. Är så himla glad över att jag hittat dit jag är idag. Jag hoppas alla andra också hittar en plats de trivs på, om de inte redan har hittat. För nog är det viktigt att man trivs på sin arbetsplats som man ändå kommer att spendera en stor del av sitt liv på.
Det jag tycker om i mitt arbete är att jag hela tiden lär mig något nytt, hela tiden får jag lära mig mera. Vår lärare sa alltid att det tar minst tre år för en bokförare att lära sig sitt jobb, och det tror jag också. Det finns så himla mycket att lära sig, men samtidigt är det också väldigt intressant och roligt att lära sig något som man är intresserad av. Dessutom blir jag mer och mer intresserad desto mer jag lär mig. Det klart att det kan vara lite jobbigt ibland när det är något som man inte kan elller förstår, så är det vel med alla jobb, men sen blir det desto roligre då man väl lär sig det och börjar förstå det mer och mer. Nu när bokslutperioden är igång känner jag mig bara mer och mer taggad på att fara till jobbet, eftersom jag vet att jag lär mig något nytt varje dag. 
hehe, hittade en skojjig bild i arkivet...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Danielas Dagbok:

ååh va kul för dig! :) ja tror också faktiskt att ja ha hitta rätt nu, superskön känsla

Svar: Joo verkligen! de nog superbra om man känner att man hittat rätt! :)
Henrica

Kommentera inlägget här: