Familjehelg hemma i Kristinestad

Den här helgen har varit en riktig familjehelg, och en väldigt rolig sådan. I fredags for vi iväg till Kristinestad och som vanligt var det fredagsbastu, idol & fredagsmys som stod på schemat. På lördagsmorgonen var jag till frissan och toppade håret och sen var jag ute och lekte med syrran, hennes dotter och hundarna. Resten av helgen har vi bland annat varit till simhallen, varit på promenader och ute flera gånger och lekt roliga lekar, busat med småflickorna, haft glöggkväll och hälsat på hos mormor och morfar.
Det som var så roligt i helgen var att vi nästan alla var samlade hos mamma & pappa , alla förutom ena syrran med familj (som tyvärr bor lite för lång borta...). Det var också så himla roligt att leka lekar som vi brukade leka när vi var små, som till exempel "kyrkråttan" (som är lite som kurragömma men lite annorlunda) och "tjärobytta". Det är roligt när flickorna blivit lite äldre och man kan börja leka lite annorlunda lekar med dem :) Så roligt!
På lördagskvällen hade vi som sagt glöggkväll också. Förra året då brorsan gifte sig så fick pappa i en lek till uppgift att bjuda brudparet på glögg. Dock hann han inte göra det förra året, så det fick bli i helgen istället. Det var riktigt mysigt och gott att äntligen dricka lite glögg. Jag har hållit mig ifrån glöggen hittills, men i helgen fick det bli första koppen för i år. Dessutom har jag lyssnat på julmusik ikväll också samtidigt som jag påbörjat min julstädning.
Det var min helg det. Nu ska jag så småningom leta mig till sängs, för imorgon är det återigen dags för en helt ny vecka!
Kommentera inlägget här: