Lillajul

Fredagskvällen blev att spendera i Smedsby med Robin, syrran & Livia. Busade, hade fredagsmys & såg på idol (fan vad skit att Kevin är i final). Idag är det lillajul och imorgon första advent. Därför har denna dagen spenderats på ett juligt sätt. Imorse sjussade Robin mej till Smedsby samtidigt som han for till jobbet. Där blev det att baka en massa pepparkakor och tre pepparkakshus med syrran & Livia samtidigt som vi lyssnade på julmusik. Bakandet tog längre än vi väntat, så vi har stått i köket med pepparkaksdeg/pepparkakor i handen hela dagen. Men roligt har det varit. Ca 6 timmar stod vi och bakade tror jag? 

Pepparkakshuset är jag nöjd med, trots att det ser ut som ett litet barn skulle ha gjort det. Men det gör inget, för jag tycker nästan att det är lite mera juligt också när det är lite halvslarvigt, mysigt och roligt istället för perfekt. Förresten så är det mitt aldra första egna pepparkakshus. Har förståss hjälpt till att göra hemma och så men har aldrig tidigare gjort ett helt eget. 

Dessutom har vi köpt en julgran idag (äntligen)! Så nu är det mycket mysigare i lägenheten. Annars så har vi varit till Pancho Villa på middag och klätt granen. Robin & Alexander for till baren för lite över en timme sen men jag bestämde mej för att stanna hemma och ta det lungt istället.


Skratta inte, men här har vi mitt väldigt snygga pepparkakshus... Bättre bilder kanske ni får någon annan dag, hehe. 
Gjorde en liten lillajulspresent åt Robin:

Alltså det är så svårt att få allt pynt bra på en gran alltså. Det känns som jag har för lite pynt men samtidigt vill jag inte ha för mycket heller, och så är det så svårt att veta var man ska placera allt...
 
 
Kommentera inlägget här: