FSG Festival 2016

Alltså vilken helg! Det har varit FSG Festival i Kristinestad i helgen och cirka 1300 gymnaster från svenskfinland har samlats. Trots att vädret inte riktigt har varit på vår sida så var det riktigt bra feelis och humöret var på topp. Vi har tränat minst tio timmar (en del timmar i ösregn), haft festivalparad genom stan i ösregn och åska, varit på kvällsgala, haft genrep och sen avslutades helgen med huvudfesten på Kristinaplan med en stor publik och till och med lite solsken. 
Männen i huset har fått agera barnvakt och hundvakt samt göra mat åt oss kvinnor, medan vi bara kommit hem en sväng för att snart åka vidare. Vad hade vi gjort utan dem? I lördags efter att vi hade tränat från åtta till halv elva i ösregn fick vi komma hem och fara rakt i bastun och äta lunch innan det var dags för festivalparad. Vilken lyx alltså!
Själv var jag med i två program och avslutningen (som alla var med i). Det har varit så himla roligt och jag är så glad över att jag bestämde mig för att delta i festivalen. Det blev nog ett minne för livet! Jag önskar att vi kunde göra det igen, för plötsligt känns det som att allt är över så fort och helgen som man väntat på så länge plötsligt är över. Vill ju uppträda flera gånger med de programmen vi övat på inför festivalen!
Dessutom bland all festivalyra har jag också hunnit smida lite planer med Jenna, vara en sväng till villan samt busa med Dewin. Syrran och hennes pojk Dewin har varit här hela helgen samt hela veckan innan det, men snart åker dom tillbaka hem till Sverige så nu ses vi inte på ett tag igen... Det är ju alltid lite tråkigt när de åker tillbaka, men det är ju desto roligare när de kommer hit ♥
 
Kommentera inlägget här: