Mot ljusare tider

Alltså varje dag när jag gått hem från jobbet under den här veckan har jag blivit så chockad över hur ljus himlen fortfarande har varit den tiden, och då har jag liksom slutat kring halv 5 varje dag nästan. Solen har ju liksom inte ens gått helt ner ännu vid den tiden! Man börjar verkligen märka nu att vi går mot ljusare tider, och det är så himla härligt. Dessutom gör ju snön också att det känns ännu ljusare. 
Som sagt har jag slutat sent nu varje dag och så kommer det nog att fortsätta en tid framöver. Halv 5 kanske inte låter så sent för en del, men om man far till jobbet till klockan 7 så blir det nog rätt så lång dag. Bokslutstiden är i full gång vilket innebär att boksluten ska göras men även allt annat jobb som man normalt gör (dvs. månadsbokföringar och sånt). Därför blir det mycket övertid och helgjobb nu under våren tills boksluten är färdiga. Det är dessutom min första bokslutsperiod och första gången jag gör bokslut, så det är också väldigt intressant och lärorikt. Bara att bita ihop och kämpa på, har ju åtminstone en massa övertidstimmar att ta ut i både lön och ledigt sen. 
Lite bilder från gårdagens promenad
Kommentera inlägget här: