Vappen, snö, sol & värme

Förra helgen firades vappen och första maj. På lördagen började vi dagen med att gå en solig promenad på Söderfjärden. På kvällen var vi till Robins bror och åt en riktigt god middag och spenderade kvällen där. På söndagen (vappen) vaknade vi upp till ett ordentligt vinterlandskap (som tur var smältade det bort ganska fort). Vi gjorde egna munkar hemma och Robin byggde en stor snögubbe på gården. På eftermiddagen for vi till syrran där det blev att grilla hamburgare, mumms! Sen spenderade vi kvällen där också. På måndagen, alltså första maj, kom mamma och pappa till Sundom och det blev att besöka 1 maj festen som ordnades i Sundom samt vara hos syrran. 
För övrigt har det varit riktigt fint väder den här veckan, och toppen var nog igår då vädret bjöd på sol och hög värme hela dagen lång. Jag spenderade hela dagen hos syrran. Vi började med att gå en nästan 5 km promenad med ett stopp vid stranden där Molly bestämde sig för att simma lite. Hon blev så glad när hon såg vattnet att hon sprang dit genast och simmade, jag som trodde att det skulle vara för kallt för henne också, men nejdå. Efter promenaden blev det att fixa lunch, gosa med Selma, äta glass och slöa i solen i flera timmar. 
Det är nog så skön att vara ledig om dagarna nu. Jag är också så glad över att jag fortfarande klarar av att gå ca 5 kilometers promenader, trots att jag är höggravid. Inte orkar jag gå varje dag, men några gånger i veckan går bra. Dessutom är jag så glad över att inte vara höggravid på sommaren, eftersom mina händer svällde upp väldigt mycket redan efter promenaden igår, då det var så varmt ute.
 
Kommentera inlägget här: