Påskveckan i Kristinestad

Jag trodde jag skulle orka skriva mera i bloggen då jag är ledig, men så har det nog inte blivit. Dessutom är högra handens mittersta fingrar halvt utdomnade mest hela tiden, så det är inte det bekvämaste att skriva på datorn. Tänkte i alla fall ta en titt tillbaka på påskveckan, lite så här i efterhand. 
Nästan hela påskveckan var jag hemma hos mina föräldrar i Kristinestad. Vi var hela familjen samlad i flera dagar, och resten av veckan var vi nästan hela familjen. Dessutom var kusinerna från Sverige där hela veckan. Veckan gick ut på att umgås med familjen, träffa vänner, fira födelsedagsbarn samt ta det lugnt och va ute. Var bland annat till frissan, på lunch med en kompis, flera gånger till mormor och morfar, busade med syskonbarnen och kusinerna, var på Dewins 3-års kalas, hade 90-års fest åt morfar och blev totalt överraskad med en Babyshower. Mera om detta i ett annat inlägg. 
Det var väldigt blandat väder hela veckan, en liten blandning av alla årstider nästan. I mellanåt var det riktigt fint, och i mellanåt var det riktigt tråkigt väder. Försökte i alla fall att njuta av de finare stunderna med att vara ute på promenader och i skogen. Det bästa med mina föräldrars gård är ju nog det att den är omringad av skog och att man kan gå flera kilometer rakt in i skogen utan att det kommer ett hus emot. En annan som älskar detta är nog Molly, som alltid får springa löst där. Hon springer runt som ett tok och är så lycklig!

 
Kommentera inlägget här: