En riktig syskonhelg

Ååh vad skönt att börja måndagen med att få sova ut, ta en kort promenad och äta en god frukost i lugn och ro framför tv. Dagen har fortsatt i lite samma stil. Hade absolut ingenting inplanerat idag, så jag har gjort precis det som jag känt för. Jag har ordnat bilder, slökollat tv, fixat på en fotobok, tvättat några tvättar och städat upp lite efter helgen. Det har regnat nästan hela dagen, så jag har med gott samvete suttit inne hela dagen och tagit det lugnt. Det behövdes verkligen, för jag har nog varit rätt så trött hela dagen.

Det blev en hektisk helg med syskonen och syskonbarnen. På lördags morgonen vaknade jag av att jag hörde Dewins röst ropa ”vaaaknaaa”. Robin hade alltså varit under natten och hämtat syrran och Dewin från flygplatsen, och trots att de landade väldigt sent så var Dewin uppe med tuppen redan innan sju. De kom alltså på besök från Sverige och ska stanna här över påsk!

De bodde hela helgen hos oss, vilket var väldigt trevligt. På lördagen var vi och hälsade på brorsan och hans familj, sen på syrran och hennes familj och sen på kvällen kom de alla till oss och för en gångs skull var vi alla syskon (med respektive) och syskonbarn samlade på ett och samma ställe. Vi beställde pizza och hade det väldigt trevligt. Resten av kvällen badade vi bastu och tog det lugnt.

På söndagen slöade vi mest på morgonen och var ute. Pappa och Livia kom över en stund också. Resten av dagen gick ut på att bara vara samt göra oss klara för dop. Sen var det dags att fara iväg till syrran där Selmas dop ägde rum. Det blev en riktigt bra fest med ett fint dop och väldigt god mat, och vi fick äran att bli faddrar åt lilltjejen ♥

 
Kommentera inlägget här: