Första advent

Idag är det första advent. Jag vaknade kring sju av att det stormade ute och kunde inte somna om, så efter att ha legat vaken en stund bestämde jag mig för att stiga upp och ta en promenad med Molly istället. Trots att det stormade ute så var det riktigt roligt att vara ut på en tidig promenad, det hade nämligen snöat hela natten (och snöar fortfarande, det är typ snöstorm ute). Jag blir så glad av snö, och Molly med; hon bara springer omkring och försöker fånga snöflingor. När vi kom hem igen sprang vi runt på gården en stund och busade i snön också, så härligt och så roligt! Man glömmer liksom bort att det stormar när det är en massa snö på marken. 
Som bäst sitter jag och myser för mig själv med tända ljus och julbelysning och lyssnar på stormen utanför fönstret samtidigt som jag äter frukost bestående av gårdagens julgröt och en klementin. Jag bara älskar utsikten från vår matsal, när man kan sitta och kolla ut och ser en stor del av gården uppifrån. Ska sitta här och mysa en liten stund till och läsa lite bloggar, sen är det dags att ta fram pepparkaksdegen som jag gjorde igår och börja baka pepparkakor. 
 
Kommentera inlägget här: