Nice Run

I onsdags var det dags för Nice Run här i Vasa. Jag har flera år tänkt att jag ska delta, men det har aldrig blivit av. Men i år när några andra från jobbet också ville fara, så bestämde vi oss för att delta. Tyvärr var det inte så bra väder i onsdags, det var mulet, kallt och blåste rätt så hårt plus att det regnade emellanåt. Dessutom har jag varit förskyld typ i en och en halv vecka nu. Jag hade bestämt mig att jag ska gå hela vägen, eftersom jag inte var helt frisk ännu, men när jag väl var där blev jag så taggad att jag inte kunde hålla mig från att springa. Så det slutade med att jag sprang hela vägen i alla fall, hehe. Innan vi sprang iväg var det uppvärming också, och den var rolig eftersom det var min favoritledare (Aino) från gymmet som körde tre låtar från bodyattack-passet. Efter att vi sprungit var det ju picnic också, men det blev så himla kallt att vi bara satte oss ner och åt en stund och sen for vi hem. 
Det var nog riktigt roligt att delta i alla fall, men lite tråkigt att det var så kallt och jobbigt när det var så himla mycket folk. Dessutom var det jättemånga som gick, vilket var ganska irriterande när man själv ville springa. Dom borde ordna det så att man på en sida av vägen springer och på andra går eller att dom som vill springa startar några minuter före, för emellanåt var det jättesvårt att komma förbi när det var så många som gick... Sist och slutligen vet jag nog inte om det är värt pengarna, så troligtvis kommer jag inte att delta nästa år. Men det var i alla fall roligt att pröva på. 
Som bäst sitter jag och njuter av en smoothie till frukost. Ska snart packa lite, eftersom jag ska ner till Kristinestad lite senare idag. Men innan det bär av blir det VGF genrep inför FSG-festivalen på Karlsplan. 
 
Kommentera inlägget här: