Balkongmys

Som bäst sitter jag på vår egna balkong och njuter. Solen har varit framme ganska bra idag och så gott som hela kvällen, men nu for den tyvärr i moln så jag fick ta fram en filt att vira in mig i. Det har ju typ regnat, varit kallt och mulet hela veckan, så det var ju riktigt trevligt att det blev lite bättre väder till helgen. 
Idag har vi varit in till stan och handlat en massa grejjer. Jisses vad mycket man behöver då man flyttar till hus. Hela tiden kommer man på något man behöver... Pengar hit och pengar dit, ojojoj. Nåja, vi får vel hoppas att det bara är så i början och att det sen lugnar ner sig lite efter ett tag. Det är ju klart att man behöver en massa saker då man flyttar från 54 m2 till 190 m2, plus att man får en egen gård att skönta. Samtidigt som det är roligt att handla en massa grejjer, så blir det ju väldigt dyrt också. Hohho.
Ikväll har vi i alla fall haft Linda och Kim på besök. Vi visade runt dem i huset och sen mumsade vi i oss blåbärspaj med vaniljsås på balkongen (plus en massa annat gott som frukter, chips och godis). Jag hade lyckats göra en riktigt god paj så vi åt nästan upp hela, mumms!
Nu ska jag forsätta njuta en stund på balkongen och lyssna på tystnaden, kanske ta fram en bok till och med, innan det börjar bli läggdags.
 
Kommentera inlägget här: