Skrinnat på isen

Alltså jag måste bara skryta lite. Tycker att jag skaffat mig en så himla bra bil. Den har stått i kylan nu en hel vecka (sedan förra söndagen), det har varit väldigt många minusgrader och vi har ingen bilplats = ingen plats att sätta i motorvärmare. Trots att den stått hela veckan i denna kyla så startade den galant idag. Startade direkt utan problem. Hade igång den tio minuter, körde ca 1 kilometer och bilen var varm (både enligt mätaren i bilen och värmen inuti). Inte illa, inte illa. 
Jag for alltså iväg till Sundom idag för att hälsa på syrran och hennes familj. Var ute och pulkade en stund och lite senare for vi iväg till stranden för att skrinna på havet. Det är ett tag sen jag skrinnat nu, men det var nog riktigt roligt. Försökte lära Livia skrinna också men tror nog hon lärde sig bättre själv än med min hjälp, haha. Hon var så duktig så! Efteråt drack vi kakao och kollade film hemma hos dem. Mysigt!
 
Danielas Dagbok:

Min bil ha haft ungefär alla fel som en bil kan ha, MEN den startar ALLTID utan problem, oavsett hur kallt de e! Så nu på morgnarna när alla andra har problem me sina dyra fina bilar å står å kliar sig i huvu när bilarna int startar, så e de bara för mig att sätta mig i min lilla skrothög och köra iväg :D

Svar: Precis! Int löns de att ha nya fina bilar då dom int ens startar då de kallt :D haha
Henrica

Kommentera inlägget här: