Tradenom

Nu kan jag äntligen säga att jag har en utbildning och titulera mig Tradenom. Efter tre år med skola, mycket pluggande, läxor, uppgifter, tenter, presentationer och studieliv (okej, blev inte så mycket studieliv det sista året förståss) har jag fått min examen och är nu utbildad till Tradenom med ekonomiförvaltning som inriktning. Trots att det inte känns riktigt verkligt ännu, så känns det väldigt bra att jag har en utbildning. Att det inte känns riktigt verkligt ännu kan nog bero på att jag inte själv riktigt var beredd på att jag faktist skulle bli klar så här tidigt. Det hela gick plötsligt så fort. Men jag är i alla fall glad att jag dessutom fick fast anställning genast jag blev klar. Så nu har då arbetslivet börjat på riktigt och studielivet lämnar jag bakom mig. Nästan så att det kändes lite sorligt när jag fick ett meddelande om att mitt studienummer upphör att gälla, hehe. Nu känns det i alla fall som "livet kan börja på riktigt".
 
I fredags var det då alltså dags för dimission och där hade jag Robin, mamma & pappa med mig. För bara några veckor sedan trodde jag inte att jag skulle hinna bli klar till dimissionen men som tur var blev jag det. För nog känns det ju allid roligare att få sitt betyg på dimission än att få hem det på posten liksom. Dessutom var jag enda av tradenomerna som fick stipendie, så jag fick dessutom applåder när jag fick mitt betyg, hihi. Efteråt bjöds det på kaffe & tårta och sen for vi till Strampen på middag och till syrran på kaffe igen. 
 
 
 
ronja:

grattis, roligt :)

Svar: Tack ska du ha :)
Henrica

Kommentera inlägget här: