Maspalomas - hotellet

Var precis i bastun för att värma upp mig lite (fy vad det är kallt här, vill tillbaka till värmen!) och märkte till min förvåning att jag nog fått mig en helt bra bruna under resan ändå. Kände tidigare att jag inte riktigt fått någon färg, utan mest bränt mig (nog för att det blir brunt det också), men nog har jag fått tillräckligt för att täcka min annars väldigt bleka hud. 
 
Jag tänkte börja med att berätta lite om hotellet som vi bodde på under vår resa i Maspalomas. Hotellet hette Tabaiba Princess, var ett fyra stjärnigt hotell och satt ihop med ett annat hotell som hette Maspalomas Princess. Hotellen var precis likadana och hade bland annat program, aktiviteter och poolområdet gemensamt. Det var ett väldigt fräscht & fint hotell med ett stooort poolområde med flera poolbarer och pooler. Personalen var hjälpsamma, trevliga och kunniga. 
 
Rummen var också riktigt fina och fräscha. Det ända som jag tyckte var lite dåligt var de avlånga och platta kuddarna och rätt så skarpa sängarna, vem sover med en (väldigt) avlång kudde liksom? haha. Men jag klarade mig bra i alla fall.
Utsikten från vår balkong var också fin, lite synd att vi inte hann spendera så mycket tid där bara...
Och till slut poolområdet/utomhusområdet, bilderna är tagna vid olika tidpunkter på dygnet... tidigt på morgonen, dagen och på kvällen. Dessa bilder visar verkligen inte hela området, utan bara en del av det. 
 
Det fanns också en minigolfbana, tennis- och fotbollsplan på hotellområdet. På minigolfbanan fanns det en massa sköldpaddor som simmade runt :) 
 
Sammanfattningsvis tycker jag att det var ett riktigt bra hotell som ja verkligen skulle rekommendera. Vi hade All inclusive under resan, och eftersom hotellet verkar vara ganska uppbyggd på det så skulle jag även rekommendera att ha All inclusice om man bor på hotellet. Det finns inte så många restauranger i närheten nämligen och maten på hotellet var riktigt bra. 
 
 
 
daniela:

oooh va de ser härligt ut!!!

Svar: De va de också :) & de va jättefint!
Henrica

Kommentera inlägget här: