En sammanfattning av året som gått

År 2015 tycker jag att ha gått rätt så snabbt och just nu när jag tänker tillbaka på året som gått känns det som att jag varit väldigt trött under hela året. På grund av detta har jag inte orkat hitta på så mycket utan mest försökt vila och ta det lugnt och träningen har lämnat åt sidan. 
Första delen av året var jag rätt så stressad men försökte ändå att ta det lugnt och inte stressa upp mig för mycket. Under den mest stressade perioden gick jag de sista kurserna i skolan samtidigt som jag skrev på mitt slutarbete och försökte jobba så mycket som möjligt. Vissa dagar steg jag upp och började skriva genast klockan sex på morgonen, på dan kanske jag var en sväng till skolan och jobbet och sen satt jag hela kvällen och skrev och skrev. Detta ledde ju dock till att jag fick slutarbetet klart rätt så snabbt också och därmed blev klar från skolan ett halvt år innan utsatt tid. Under den här perioden for jag också till Åre, vilket jag sedan kom att ångra. Det var inget bra tillfälle för mig att åka på resa, eftersom jag redan innan var så stressad. Var bara på dåligt humör och kände att jag inte alls skulle haft tid med en resa just då. Därför blev också resan som den blev. Jag var verkligen inte på humör just då, stressen tog över helt enkelt och jag kände själv också att jag inte var mig själv under den tiden.  
Mot våren blev det ljusare tider och jag såg ljuset i tunneln. Jag och Robin åkte iväg på en väldigt skön och avslappnande semester till Gran Canaria med syrran och hennes familj. Denna resa behövdes verkligen efter allt slit! Jag blev också faster åt en väldigt söt liten tös. Det tredje och sista året i skolan var över och jag fick min Tradenomexamen ett halv år innan utsatt tid. Det är jag väldigt stolt över. Samtidigt fick jag också en fast anställning på drömjobbet där jag trivs bättre än bra. I maj började jag jobba på riktigt. Under vårvintern och våren gick jag också på valpkurs och unghundslydnadskurs med Molly.
Sommaren flöt på och jag väntade på att värmen skulle komma, dock fick vi vänta ända tills augusti på den riktiga sommarvärmen. Firade midsommar med fina vänner. Jag hade en vecka ledigt och det var en välbehövlig semester. Sommaren gick väldigt fort över men hann ändå med många mysiga sommarkvällar med båda familj och vänner. Syrran och hennes familj flyttade till ett egnahemshus så det blev att spendera ganska mycket tid hemma hos dem. 
Hösten 2015 var lite annorlunda än alla andra höstar. Sedan liten har jag ju börjat skolan varje höst, men i år var det bara att fortsätta jobba istället. Under hösten gick jag också nybörjaragility med Molly, vilket var riktigt roligt. Dessutom skaffade jag min första egna bil. Syrrans 30 års dag firades med fest och Robins bror fick en söt liten tös. 
Utöver detta har det ju nog hänt en hel del annat också, men kan ju inte ta upp allt. När jag nu tänker tillbaka på det gågna året så har det nog varit ett riktigt bra år, trots att det känns som att jag bara varit trött hela året. Sammanfattningsvis har 2015 varit ett riktigt bra år men jag hoppas på att 2016 blir ett ännu bättre år. 
Kommentera inlägget här: