Härligt vårväder

Det blev visst en lång paus sedan sist jag skrev här. Den senaste veckan har jag mestadels legat i soffan och kollat serier. Skulle jobba hela veckan samt gå på två lektioner, men i stället har jag jobbat en dag och resten av dagarna har jag legat hemma med magont och feber. Sen fick jag "lejdon" och for hem till mina föräldrar över helgen.
 
Trots att jag fortfarande inte är helt frisk så har jag i alla fall inte legat på soffan hela helgen. Igår var vi på mormor och morfars villa typ hela dagen. Det var nog varmaste dagen hittills & så himla härligt väder. Vi fixade till lite på gården och gjorde en brasa (dock tog jag det ganska lugnt, räfsade bara lite och grillade korv, mums!). Molly var överlycklig över att få springa fritt, man blir alltid så glad av att se hur tokig & glad hon blir när hon får springa runt fritt. Hon tyckte också det var roligt att plaska på i vattnet, haha. När vi kom hem kunde jag bara inte slita min från det härliga vädret, utan stannade ute på gården och njöt tills det var dags att göra mig klar inför kvällen. Fick bland annat båda hundarna ordentligt borstade. På kvällen sen for jag och Robin till Linda & Kim på tacopaj & Smartare än en femteklassare.
 
Idag kom jag väldigt tidigt tillbaka till Vasa och har tvättat en massa tvätt, varit på två promenader, slöat, haft dundehuvudvärk hela dagen samt städat pikkulite. Nu ska jag slöa lite till innan det är läggdags. Hoppas hoppas hoppas jag är helt frisk imorgon!
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: