Midsommar 2013

Midsommaren kom och gick, nu är jag ca femtio myggbett rikare. Festen i fredags var helt huippu, dock blev det att dricka en aning för mycket. Trettio pers, grillmat, sol, värme, vänner, öl, vin, lekar, nattpromenad hem mm. Det var fredagskvällen kortfattat. På dan däremot var jag på länk med syrran och sen var vi på villan med familjen, där vi åt god mat och en väldigt god efterrät samt chillade i solen och plockade lite midsommarblommor. 
 
På lördagen var jag beredd på världens krabbis, men jag hade väldigt tur denna gång. Endast lite huvudvärk och trötthet. Så på dan blev jag övertalad att åka ut och cykla. Det blev att cykla till stan med mamma, pappa och Robin på en glass till Camping. Det var det verkligen värt också, bästa dagen-efter-lunchen liksom. På hemvägen var vi via Jonas föräldrar också där Milton och Livia busade på. Senare mot eftermiddagen for Robin iväg hem för att festa vidare med sidebyborna, medan jag bestämde mej för att åka till villan med familjen. Jag tror nog inte jag hade orkat en dag till alltså... Så på kvällen efter att ha kommit hem från villan satte vi oss hemma i tvsoffan och såg på en film som kom från tv; Death at a funeral. Den var faktist riktigt bra! 
 
På söndagen for vi till Kangasjärvi, tänkte simma men fegade ur då det var så himla kallt vatten. Så det blev att chilla på stranden i nån timme och busa med Livia. Sen blev det bara att chilla hemma resten av dagen innan det bar av mot Vasa. Så var midsommaren över för denna gång då. 
 
(jag spenderar väldigt lite tid framför datorn nu på sommaren, så jag vet inte om och när det kommer att komma upp bilder, men i alla fall Felicia och Daniela har laddat upp bilder)
 
Kommentera inlägget här: