Macbook Air

Äntligen är min nya dator här - en macbook air. Jag har alltid velat ha en mac, och nu när jag endå skulle köpa en ny dator så bestämde jag mej för att det fick bli en mac. Fick den igår så jag har inte hunnit bli van med den ännu. När man byter från pc till mac så är det nog en hel del som är annorlunda. Så jag antar att det kommer att ta en tid innan jag blir van, därför bestämde jag mej också för att köpa den nu redan, så jag hinner bli van tills skolan börjar. Det är en hel del som jag inte fattar, men jag hoppas att jag snart lär mej. Dock hinner jag inte knappra så riktigt mycket på den i helgen eftersom kusinerna och syster med pojkvän är här och hälsar på från sverige. Dessutom blir det kalas både idag och imorgon. 
 
Förra helgenn var vi ute, då var det 60-tals helg. Det blev en riktigt rolig kväll med mycket trevligt folk, men dock var söndagen lite jobbigare. I veckan har jag jobbat, vi har haft besök av Jesperi och Sara, varit ut och kört till Replot på en burgare, varit till gymmet två gånger, kollat film, chillat, varit på glass med Robin och Alexander osv. Igår var jag på glass till camping med syrran och kusinerna, var till corner och såg på när mamma uppträdde med Hormonisisters och sen avslutade jag kvällen med pizzamys och tv med familjen. Nu ska jag ta och gå ut en stund och njuta av det fina vädret, sen kanske jag åker iväg till mormor och morfar en sväng. Äntligen har sommaren återvänt!
Kommentera inlägget här: