Plankanutmaningen

I fredags var typ hela familjen på golvet och gjorde plankan, vi tävlade om vem som klarade av att hållas längst. Konstigt nog så var det killarna som klarade av längst. Rekordet var ca 3 minuter och 30 sekunder. Själv klarade jag bara 1,37, men idag prövade jag igen och klarade 2 minuter. Så jag vet nog inte hur man ska klara av 4,5 minuter som det var i plankanutmaningen jag tänker pröva på... haha. Men man kan ju ha det som mål i alla fall.

Nu har jag i alla fall tänkt om lite gällande plankanutmaningen. Började fundera och tänka att det känns lite löjligt lätt att börja från 20 sekunder. Så istället ska jag börja med kanske 40-50 sekunder och sen öka varje dag lite. Varje dag måste jag klara längre och längre så ska vi se hur långt jag kommer (vi får vel se hur länge jag överhuvudtaget orkar hålla på med det) För tillfället är mitt rekord 2 minuter i alla fall och över det ska jag nog komma. 

Kanske det här skulle vara lite mera för mej... hehe.
(dock är denna bild från typ november 2012)
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: