Villavslutning

Det har varit lite tyst här i bloggen den senaste tiden. Nu har jag slutat jobba, spenderat en vecka i Ronneby med Robin och nu närmar sig skolstarten.  Ska försöka bättra mej med dethär bloggandet också (som om det vore första gången jag säger det....). Det är roligt att blogga och kunna se tillbaka senare vad man gjort och läsa vad man skrivit om, men ibland har man helt enkelt inte tid med det. 
 
Jag kom också på att jag innan vi for iväg helt glömde att berätta vart vi skull åka på vår lilla semester. Vi har alltså precis varit en vecka i södra Sverige och hälsat på syrran och kusinerna.  Kom hem igår och är fortfarande lite slö efter resandet. Det tog nämligen ca ett dygn att resa dit med bil, men samtidigt var det trevligt att åka med bil också. Bilderna har jag inte haft tid att kolla igenom, tog nämligen över 1000 bilder på hela resan (ja, ja vet - det blir lätt att jag knäpper en hel del bilder på resor men glömmer helt bort kameran då jag är hemma). Men när jag haft tid att se igenom bilderna så ska jag berätta lite mera om vår resa till Ronneby :) Det blev i alla fall en riktigt lyckad resa och jag är glad över att vi for dit!
 
Idag är det villavslutning som firas. Här har vi firat med att va hela familjen samlad (förutom Marielle, som är i Sverige) på vår villa. Chillat, ätit god grillmat (biffar, korv, hemmagjord potatissallad, vanlig sallad, batong, baconchampinjoner och sen marängtårta till efterrät och massa båtgodis), haft växlande väder, spelat spel och så vidare. Nu är vi hemma igen och ska bara chilla, tror inte att jag orkar vara vaken så länge till heller. Sånahär kvällar här hemma brukar oftast sluta med att tjejerna går och lägger sig rätt tidigt medan killarna lämnar i köket/vardagsrummet och dricker öl, haha. Här kommer i alla fall lite bilder från ikväll innan jag går och lägger mej...
 
En del var ute med båten innan maten och fiskade upp en gädda
Rocky chillade i gräset
Grillade kött, svamp och korv
Medans vi åt på terassen såg vi att det regnade ute på havet
Robin fiskade lite, och fick faktist en liten abborre
Marängtårtan som vi åt till efterrätt, mumms
Kollade på en massa fåglar som flög över oss 
Sen började det plötsligt regna hos oss också
Men efter reng kommer sol och det blev fint väder igen!
 
 
Kommentera inlägget här: