sista maj

idag är det sista Maj och imorgon är det redan Juni. jag som tyckte att Maj just började! det är i alla fall en månad, minus en dag, tills jag fyller 19 år och endast några få dagar tills vi tar studenten! som det ser ut nu kommer solen i alla fall att va framme på lördagen, så får hoppas att det också stämmer. vore lite tråkigt att ta studenten i regnet. 

igår jobbade jag 13-18. skulle egentligen bara vara 13-15 medan de andra hade ett möte men så var det lite längre och jag fick stanna där till klockan 6. var helt ensam i köket och det gick bättre än vad jag trodde det skulle gå. brukar ju inte va i köket heller så. efter jobbet var det raka vägen hem och byta om och sen åka till Halpa-Halli med tjejerna. köpte en studentpresent till en vän, en till mej själv, lite billiga glas, sturmpbyxor och smink. efteråt åkte vi och smakade på jättegod hemgjord glasstårta och sen vidare hemåt.
om ungefär en halvtimme börjar jag jobba, ska jobba 11-18 idag. känns lite jobbigt att börja jobba igen efter 3 veckor semester. sen blir det troligen att bara var hemma ikväll och sova tidigt eftersom jag har morgonskift imorgon och börjar redan halv 6. 

typiskt förresten att solen ska lysa och det ska vara varmt just idag då jag jobbar precis hela dagen. synd.... men nu måste jag göra mej klar. hejjjj
Kommentera inlägget här: